Doa Hari Ahad

Assalammualaikum dan selamat pagi! Ceriakan Ahad korang dengan doa hari Ahad ni

Doa Hari Ahad

Dengan asma Allah Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang
Ya Allah, sampaikan shalawat kepada Rasulullah dan keluarganya

Dengan asma Allah
yang tidak aku harapkan kecuali karunia-Nya
tidak aku takutkan kecuali keadilan-Nya
tidak aku percayai kecuali firman-Nya
tidak aku pegangi kecuali tali-Nya
KepadaMu aku berlindung wahai Pemilik Ridha dan Ampunan
dari kezaliman dam permusuhan
dari bencana zaman
dari runtunan kesedihan
dari rangkaian kemalangan
dari habisnya jangka – sebelum siap sedia
Aku berlindung pada-Mu ya Rabbi dari bisikan setan
Aku bernaung pada kekuasaan-Mu dari kezaliman para sultan
Terimalah apa yang ada dari shalatku dan shaumku
Jadikan hari esokku dan sesudahnya lebih baik dari saat ini dan hari
ini
Muliakan keluargaku dan kaumku
Jagalah waktu jaga dan tidurku
Engkaulah Allah Penjaga Terbaik
Engkaulah Yang Paling Pengasih dari segala yang mengasihi
Ya Allah, aku berlepas diri pada hariku ini dan pada hari-hari
sesudahnya dari kemusyrikan dan kekafiran
Aku ikhlaskan doaku, mengharapkan ijabah-Mu
Aku senantiasa taat mengharapkan balasan-Mu
Limpahkan sejahtera pada Muhammad
dan keluarga Muhammad sebaik-baiknya makhluk-Mu
yang menyeru pada kebesaran-Mu
Muliakanlah aku dengan kemuliaan-Mu yang tidak pernah punah, jagalah
diriku dengan mata-Mu yang tidak pernah tidur
Tutuplah urusanku dengan kebergantungan pada-Mu
Tutuplah usiaku dengan maghfirah-Mu
Sungguh, Engkau Maha Pengampun dan Maha Penyayang

Doa ini adalah doa Imam Ali Zainal Abidin (sa) salah seorang cucu
Rasulullah saw.
(kitab Mafâtihul Jinân, kunci-kunci surga, bab 1, pasal 3)

Rujukan sini

Ulasan

Unknown berkata…
bagus.... menarik....

Catatan popular daripada blog ini

Hadiah Untuk Lelaki!

Resepi Air Cocktail AMRAFAHAN!

Awekku bagi badan sebagai hadiah!!